כך הצליח הכדורגלן לשעבר לקבל 36 ק”ג קנאביס מחברת קנאשור בחינם

כשלושה שבועות לאחר שנעצר, הוגש השבוע כתב אישום נגד יותם פנסו, בפרשת היעלמות 36 ק"ג הקנאביס ממתקני חברת קנאשור. פנסו, בן 34, הוא כדורגלן חצי מקצועי לשעבר שהיה בעבר עובד חברת קאנומד ונחשד גם שם בגניבת 90 ק"ג קנאביס מהחווה

כתב אישום הוגש השבוע נגד יותם פנסו (34), לאחר שהצליח לקחת 36 ק”ג קנאביס רפואי וניסה לקחת 60 ק”ג נוספים ממתקני חברת קנאשור (Cannassure) באשדוד, ללא אישור ותוך התחזות לכאורה. בכתב האישום נחשף לראשונה כי 36 הק”ג היו שייכים לחוות דרך לחיים (WOLC) ממושב אביאל, וכי 60 הק”ג הנוספים לחוות גרינמד (Greenmed) ממושב מגדים. בכתב האישום הוחלף סעיף הגניבה שהופיע בשלב החשדות, בסעיף קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת לצד החזקת סמים שלא לשימוש עצמי.

יותם פנסו, בעברו כשחקן כדורגל
יותם פנסו, בעברו כשחקן כדורגל (צילום מסך: פייסבוק)

כפי שנחשד בתחילת החקירה, עוד בעת מעצרו של פנסו לפני כשלושה שבועות, כתב האישום גורס כי פנסו הגיע ביום 14.9.23 ברכב שכור יחד עם שותפו אריק ששון אל חברת קנאשור, הציג מצג שווא לפיו הוא שליח של חברה בעלת רישיון לשינוע קנאביס רפואי, והצליח כך לקבל מעובדת קנאשור בשם שירלי אישור לאסוף את הסחורה במשקל 36 ק”ג. בשלב זה הוא העמיס את הסחורה, לקח אותה למקום לא ידוע, וחזר עוד באותו ערב פעם נוספת, בניסיון לאסוף את 60 הק”ג הנוספים. בפעם הזו עלה חשדם של המאבטחים שהזמינו את המשטרה.

כתב האישום מספק תשובה לאחת השאלות המרכזיות – מדוע בכלל שתי חבילות הקנאביס הגדולות הללו במשקל של כמעט 100 קילוגרם יחד, היו זמינות ומוכנות לשילוח אל מחוץ למתקני קנאשור. בין היתר נכתב כי “לאור העובדה ששני המשלוחים לא עברו הליך של ‘הקרנה’, לסילוק מזיקים וטפילים, בטרם הגעתם לחברת קנאשור, דרשה מנהלת חברת קנאשור שהמשלוחים לא יישארו בחברה אלא יוחזרו”. לא ברור מכתב האישום מדוע הגיעה הסחורה הזו מדרך לחיים ומגרינמד מבלי שעברה קודם הקרנה כנדרש, וכיצד פנסו ידע זאת.

לשאלה המרכזית אף יותר, כיצד ידע פנסו על קיומם של שני המשלוחים המיועדים הללו בחזרה אל דרך לחיים וגרינמד – אין עדיין תשובה חד משמעית בכתב האישום. כפי שנחשף במגזין קנאביס לפני כשבועיים, המשטרה חושדת כי מי ששלח או עידכן את פנסו אודות קיומה של הסחורה הזו בקנאשור ו/או אודות ייעודה של הסחורה לצאת במשלוח משם, הוא אבי יאיר מחוות גרינקום. יאיר מצידו הכחיש בשיחה עם מגזין קנאביס כל קשר למקרה וטען כי ככל הנראה נפלה טעות ושמו שורבב לפרשה על לא עוול בכפו.

כך או כך, בעקבות מקרים אלו מואשם כעת פנסו בהחזקת קנאביס במשקל 36.5 ללא היתר ושלא לצריכה עצמית, וכן בניסיון להחזיק 60 ק”ג ולקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות. סניגורו, עו”ד קובי בן שעיה, שהצליח כאמור להביא למחיקת סעיף הגניבה מכתב האישום, ביקש מבית המשפט להעביר את פנסו בשלב זה למעצר בית. הפרקליטות הסכימה לבקשה באופן עקרוני והיא נבחנת כעת על ידי גורמי האכיפה וטרם אושרה סופית.

פנסו, שחקן כדורגל חצי-מקצועי לשעבר, שכבר הסתבך בעבר בחשדות למעורבות ברצח שככל הנראה התפוגגו לבסוף, עודנו חשוד במקביל לכאורה גם בגניבת 90 ק”ג קנאביס מחברת קאנומד (Cannomed) בשנה שעברה, עת היה עובד בחברה. תיק זה עדיין נבחן בפרקליטות המדינה, שטרם החליטה האם להגיש גם בו כתב אישום.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר